GöteborgsVarvets Långpass


I morse åkte jag till Linköping för att vara med på Göteborgsvarvets långpass som genomförs i samarbete med IK Akele.
Samlingsplats var Ryds Motionscentrum. Starttid 10:00.
Camilla, min kompis hämtade mig i resecentrum för att åka dit tillsammans. Hon tränar för att springa för första gången Göteborgsvarvet.

När vi kom fram var det ca 20-30 personer som skulle springa idag. På Långpassen (under vintermånaderna) springer man 8-13 km (60-90 min). Passet innehöll en kort introduktion, gemensam uppvärmning och sen löpning i grupper efter nivå och vi avslutade med gemensam stretching.
Jag sprang i en grupp som höll 6:15 min/km. Jag tyckte det var lagom för mig. Jag hade sprungit långpass igår och ville inte pressa mig för mycket. Vi sprang första delen i Ryds-området och Universitetsområdet. Det gick lite fortare än planerad.

Sedan sprang jag de sista kilometerna i Rydsspåret. Det var då det började att snöa!
Som vanligt blev jag lycklig att kunna få springa i den nyfallna snön! Jag bara kände hur alla snöflingor kom direkt i mitt ansikte! Fint!
Det var verkligen en fin vintersöndag! Totalt blev det 13 km och jag var jättenöjd.
Efter passet bjöd de på bananer, Kexchoklad, vatten  och energidryck.
Jag tyckte det var jättekul att springa med andra som gillar att springa. Vi som inte bor i Stockholm har inte möjlighet att springa med alla löparkompisar från Stockholm,  då är det här ett bra alternativ. Eller hemma med mitt tjejgäng i Åtvidaberg.
Igår klagade Jessica och jag om hur trötta vi var på att nästan alltid springa ensamma. Men nu har jag testat att springa med ett större gäng!
De kommer att ha några tillfällen till, den 19:e februari och 18:e mars. Jag hoppas jag kan hänga med. Bättre än ingenting eller hur?

Helgen: 16 km igår + 13 km idag = 29 km.
Helt okej 🙂

20120122-165327.jpg
Bild: Camilla och jag efter passet! 🙂

4 tankar på “GöteborgsVarvets Långpass

  1. Härligt med mer bloggare från Östergötland! Det såg härligt ut med gemensam löpning med Akele. Hoppas uppladdningen inför varvet går bra…

  2. Åååh visst är det roligt att springa i grupp på det där viset?
    När jag är i Sthlm har jag sprungit med TSM på deras långpass, känslan är oslagbar 😀
    *12 dagar kvar tills vi får springa ett rejält långpass samtidigt du*!

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.