Är det sant?

En mil på löpbandet.

(Jag efter en timme på löpbandet)
Idag är en dag som jag kommer att komma ihåg länge! 😀
Idag var det dags att träna 60min med 75% puls.
Jag hade bara tid att träna på morgonen så jag bestämde att springa på löpbandet innan jobbet.
Jag skulle inte kolla på tiden utan bara hålla koll på pulsen.
Coach Sirpa sa att jag borde inte gå upp mer än 75% puls.
Jag hade bra musik i ipoden (på spanska 🙂 ) och det var bara att köra.
Instruktioner var att på  den sista km skulle jag springa 2X1 min i högre puls för att ha en kick!
Efter passet kunde mina ögon inte tro vad jag såg!
Jag hade bra koll på pulsen hela passet…
alla kilometer sprang jag med en snittpuls 75%:
5.25
5.06
5.11
5.09
5.00
5.00
4.59
5.02
5.11
4.50 (med 2X1 min i 90%  puls)
Totalt:50 min (På pulsklockan stod 49.65 min!!!)
Jag undrar fortfarande om det är någonting fel på min pulsklocka?
Eller på mig?
Vad hände?
Tiderna jag gjorde stämmer inte på mig… tycker jag!! ha ha
Kan det var sant att allt träning jag gör ger resultat?
Det bästa är att jag körde inte järnet utan det var ganska kontrollerad fart och puls.
Jag vill inte förvänta mig för mycket i verkligheten!! Med verkligheten menar jag när jag börjar att springa ute. Det är inte samma sak att springa på löpbandet som på gatan.

Men jag är så ja…..la nöjd med tiden!!
Jag hade en sådan bra dag och kroppen mådde så bra 😀
Jag trodde jag skulle aldrig kunna göra det!!

Är det sant? 🙂

17 tankar på “Är det sant?

  1. Sub 50 på 10k! FANtastiskt!! Njut av känslan, idag o hela veckan.. Du är stark, snabb o snygg:) Grattis till ett superbra pass!

  2. Shit vad duktig du är! Jag förstår dig, jag har inte orkat springa mer än 6 km på löpband ännu och bara i 6 min tempo! Ska nog börja lyssna mer på pulsen 😉

  3. Gratulerar till en superbra genomförd träning. Vilken bra tid. Jag har aldrig sprungit på band så jag kan inte avgöra skillnaden. Men kan du detta på bandet nu borde det inte vara en omöjlighet i sommar ute. Ses på lördag. Kramar!

    • Hej tjejen! Jag tror inte det är samma sak. Jag är tveksamt om det kommer att gå bra när jag börjar att springa ute!!
      Jag tror inte! Men jag fortsätter med träningen ändå!
      Sirpa har ingen ”mercy”!!! 😀 Vi ses på lördag! Kram.

  4. Grattis!!!! Jag har alltid trott på dig och att du skulle vara fullt kapabel till att springa sådär mycket snabbare än vad du brukar. Du som springer så mycket! Det blir häftigt att se var det leder!!

    Jag har läst att ett tips för att få löpbandet mer likt utelöpningen så ska man välja 1,00 på lutningen. Men du har ju en coach som håller koll på dig och hur du ska göra!! 😛

    kraam!

  5. Hej Izza! Det är helt rätt att man ska ha 1,0 lutning på löpband för att kunna jmf tiden på band med att springa ute. Man kan säga att man omvandlar vinden ute och vad det skulle ge för motstånd på bandet. Men om det inte är superviktigt att jmf tider inne o ute, så spelar det ingen roll:) MVH Sirpa

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.