Halksskydd

Igår var jag och hämtade mina nya halkskydd i sportaffären här i Åtvidaberg. 
Jag hade beställt dem och det var bara att åka dit och betala: 270kr.
Yaktrax pro heter dem!
Man använder dem istället för vanliga broddar. Det är som om att ha ”snökedjor” på skorna!!

(Det märks att mina skor är så slitna hihi)

Jag sprang med dem igår och gud vad bra dem var!
De var perfekta!! 😀
Man får extra stabilitet!
De väger inte mer och man springer helt normalt, som om man inte har någonting extra på fötterna.
Jag behövde inte tänka på om det var halt eller nått.
Det var bara jogga och njuta!
Jag kan lätt rekomendera dem!
Happy jogging på vintern!

14 tankar på “Halksskydd

  1. Verkar kanonbra. Har sprungit 8 km idag, men det var inte halt men isen låg under snön. Tog det lugnt, härligt skönt – 7,2 grader.

    • Jag såg att du bestälde. Annars kunde jag köpa dem åt dig här i Åtvid. Det finn i Sport Ringen och dessutom biligare.
      De är kanon! Idag sprang jag som om det vore vår!!
      Vad säger du, ska vi springa kanalloppet tillsammans? 😉 Kram.

  2. Tack för tipset, vad bra de ser ut. Har aldrig sett den typen. Jag tycker att mina broddar väldigt lätt skjuts bort från hälen medan jag springer, får rätta dem gång på gång.
    Jag har också anmält mig till mitt livs första marathon i år och tycker att det är roligt att följa din träning via bloggen.

    • Hej Anna! Ja. Jag kan rekommendera dem! Det finns att köpa i Sport Ringen här i Åtvidaberg om du inte hittar i Lkp. Annars du kan maila mig och jag köper dem till dig och kan ta med dem till Lkp när jag kommer till jobbet 😉 kram.

  3. Såg en annons om dessa förra helgen, kunde inte låta bli att tänka på att jag läste din blogg då och kunde inte heller låta bli att söka reda på det inlägget..
    Är du fortfarande lika nöjd med dem idag?
    Funderar nämligen på att köpa iår..

  4. Pingback: Nästan som tofflor | Jag vill vara snygg ….och smal!

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.