2015 är slut

Året är slut och det känns som det är dags för mig att summera det.
Lite siffror och några upplevelser får det bli på dagens inlägg!

Första dagarna i januari fick jag beskedet att jag hade fått en startplats på ett av de mest prestigefyllda ultra-traillopp i världen: UTMB. Det kom som chock men jag blev så glad, så klart! Efter det blev det bara fokus på en sak: UTMB-träning!

Tillsammans med coachen bestämde vi att jag inte skulle tävla utan jag skulle bara träna hela vägen till loppet!
Vi hade en bra plan. Alla lopp jag sprang innan resan till Chamonix blev bra träning.
Jag kände mig starkare och starkare.

Året började med sista loppet för att komplettera The Swedish 100-miles challenge i Arvika. Jag startade på Arctic Ultra 100-miles men tyvärr blev det en DNF pga jag fick en muskelbristning och jag bröt efter 120 km. Det var så nära! Kommer jag att försöka igen? Nja, jag vet inte idag. Det kräver att jag springer alla fyra 100-miles igen på ett år!

EN KORT HISTORIA

UTMB blev en kort historia. Allt träning och alla förberedelser räckte inte. Jag fick inte fortsätta efter 32 km men jag fick uppleva den magiska starten i Chamonix tillsammans med 2600 andra traillöpare från hela världen. Jag fick uppleva en del av banan och den fantastiska stämningen! Jag var en av de bästa som får starta där! Det kommer jag aldrig att glömma!

SVACKA

Jag kom till den svåraste svackan jag har haft under mina år som löpare. Jag tror det blev så efter UTMB som inte gick som jag hade tänkt. Jag tappade glädjen att springa och motivationen. Nu känns det bättre. Jag vet vad jag behöver göra om jag vill springa i bergen igen!

Sista loppet var i Bislett i november. Där sprang jag ett 24-timmars lopp och målet var att hitta tillbaka grunden till varför jag springer. Jag lyckades efter ca 12 timmar att känna mig glad igen.
Stark och stolt över mitt löparår.

LOPP 2015

Totalt sprang jag 12 lopp:

Arctic Ultra 100 miles ( DNF :120 km)
Borlänge 6h
Skövde 6h
Blodomloppet med jobbet
Linköpings Halvmaraton (som hare)
Stockholm maraton (som farthållare)
Jättelångt -68 km
High Coast Ultra -75 km
Full Moon Race 50-miles
Öppet Fjället -44 km
UTMB ( DNF: 32 km)
Bislett 24 hours indoor challenge -142.5 km

SIFFROR

Jag sprang 3284 km under 2015. Det vill säga snitt 63 km per vecka eller 253 km per månad. Jag slog personligt rekord i oktober, när jag sprang 406 km under en månad utan att tävla, det var bara träning!

Jag sprang 228 löppass och 128 pass på annan träning (styrka och yoga).
Totalt träningspass under 2015: 356 st.
Träningstid under 2015: 543:22:35

Skärmavbild 2016-01-02 kl. 22.48.46

Det betyder att i år sprang jag ca 392 km mer än 2014.
Jag känner mig nöjd!

Det nya året har börjat och det är dags att sätta nya mål!
Vad blir det får jag återkomma!
Här mina BestNine bilder som fick mest gilla! Tack för i år!
FullSizeRender 2

7 responses

Kommentera

