Jul 2015

Julafton började med en liten runda i skogen bara för att det var en fin dag: solig och +8 grader istället för kallt och snö!

I år var en annorlunda jul. Det är första gången dottern inte var hemma och firade jul med oss. Det är lite sorgligt men vi vet att det fanns en stor anledning till det. Vi vet att hon har det bra och att hon tänker på oss ändå.

Huvudsaken är att var hon än finns på jorden är hon närvarande i vårt hem.

I år bestämde vi (som alla år) oss för att äta mexikansk mat på julafton. Sonen valde huvudrätten: Carne en su jugo! Det är en rätt från min hemstad Guadalajara och den serveras med kokta bönor, lite koriander , limejuice och röd lök. Tillsammans med majstortillas!


Till efterrätt gjorde jag Flan och Cheese paj enligt min mammas originalrecept.

Sonen kom hem från USA och det är jättemysigt att ha honom hemma. Vi är inte en stor familj men ahhh det känns som så mycket kärlek här hemma!

Efter maten hade vi en god vän på besök och grabbarna drack lite snaps innan det var dags att öppna presenterna.
En sån mysigt kväll! Det märks att huvudmålet inte var att köpa massa onödiga presenter utan bara ge till varandra något som visade kärlek!
Dottern var med oss via Skype! Älskar moderniteten som gör oss nära trots många km i mellan!

Bästa presenten från mig till sonen haha😀

JULDAGEN

En seg dag som jag hade tänkt skulle vara en bra dag för ett långpass! Ha ha, men så blev det inte. Jag har löparkläder på mig och har inte gått ut än och klockan är redan 19:58. Tror jag tar en liten promenad istället, kanske! Eller jogg?

Morgonmacka!

Hoppas ni alla får en God fortsättning!

 

2 responses

Kommentera

