Inspirationsdag

Under helgen har jag varit i Malmö. Jag fick inbjudan för att vara med på en Inspirationsdag för löpare som Sara och Lupita anordnade på Kockum Fritid i Malmö.

Dagen började med en föreläsning om löparens biomekanik med Jimmy Palm. Det var intressant att höra om det och vi fick många tips om vad han tycker man borde tänka på och göra för att undvika löparskador. Mycket att fundera över.
IMG_0563.JPG
Som mellanmål fick vi en smoothie från Raw Food House i Malmö med bl.a spenat och avokado. Första gången jag smkade en sådan smoothie måste jag erkänna.
IMG_0570.JPG
Nästa föreläsning var med själva Sara och den handlade om Yoga för löpare. Hon är superduktig yogalärare samt bra löpare. Hon berättade om vikten av yoga för oss löpare.
IMG_0568.JPG

IMG_0571.JPG
Efter det gick vi till en sal för att köra bra yoga-övningar som man kan använda innan ett löppass och några som var bra för återhämtningen. Jätteskönt att stretcha lite min stela kropp. Nu var vi hungriga och vi fick en god lunch innan det dags för sista föreläsningen med Annie.
IMG_0577.JPG

Hon berättade om sin resa från 1 – 100 miles och livspusslet som småbarnsmamma och löpare i en hektisk vardag! Intressant!

Sista passet var ett löppass med Sara och det var ett löpteknikpass.
Vi var ute! Så fint väder vi hade! Strålande varmt för att vara oktober! När klockan var 16.30 var vi klara med dagen!

IMG_0587.JPG
Jag fick gå tillbaka till hotellet med en fin godiebag med saker från: Löplabbet, Falke, Gococo mm! Tack!
En fin dag i Malmö! Tack Lupita och Sara!

IMG_0610.JPG

Jag hann med lite sightseeing i Malmö!

One response

  1. Pingback: Inspirationsdag för löpare – Det här gör vi väl om?

Kommentera

