Formtoppa?

Jag har kört 12 veckor med Maffetoneträning och som Andreas säger: jobbet är gjort nu!

Nu är det bara 11 dagar kvar till Bislett 24-timmars och jag är nu inne i den sista perioden innan en tävling.
Det är den delen som kallas att Toppforma.
Vi fortsätter ändå med några MAF-pass i veckan men med några tempoökningar. Inte lika många kilometer som förut.
Nu är det verkligen viktigt att våga vila, det är då formen skall komma.

Igår hade jag svårt att gå ut och springa.
Kontaktade coachen och jag sa att jag inte orkade, ville inte säga att jag var lat.
Ha ha vad trodde jag?
Att han skulle tycka synd om mig och säga att det var helt ok att stanna hemma?
Nejdå, han sa på sitt smart sätt att: Du har väl stuckit iväg och kört nu…. (ajdå)
Jag gjorde det.
Jag hade inte trötta ben utan jag var bara inte sugen på att gå ut.
Meningen just nu är inte att springa med trötta ben och idag har jag det viktigaste passet i hela veckan.
Det är också viktigt att köra precis som coachen har skrivit.
Vi är i Toppformvecka ju!
Och det blev ett bra pass!
På schemat hade jag bara 50 min i MAF-tempo och det gjorde jag.
Otrolig hur lätt det kändes och så njutbart!
Problemet jag hade är att jag hade inte ätit något sedan kl. 11:30 då jag åt lunch.
Jag blev så hungrig medan jag sprang men jag hade god mat serverad på bordet när jag kom hem!❤

Jag har två viktiga saker att följa utöver träningen:

  • Sova minst 7 timmar per natt
  • Äta bara bra mat. Kör en strikt kostschema just nu.

Det känns så spännande och jag ser fram emot att åka till Oslo!
Det är så mycket som ska förberedas innan dess…

1

2JPG

En röd lampa i håret! Så inga bilar missar mig🙂

 

6 responses

  1. Bisslett kommer bli rafflande och du kommer ha sällskap av flera trevliga löpare som Johan Steene, Tobias Lindström och många fler. Jobbet är gjort nu klokt sagt. Bara invänta start och ladda klokt. Roligt att du utmanar på 24 H.

Kommentera

