Omöjlig ekvation?

Det har gått två veckor nu sedan jag började min nya resa mot att bli starkare och lättare.

Det jag gör nu är svårt men absolut inte omöjligt, tycker Coach Andreas.
Jag äter lite för lite energi så att jag går ner i vikt samtidigt som jag skall förse kroppen med tillräckligt med energi för att orka träna mmm
Jaha. Det låter inte så lätt och inte så möjligt heller.
Att äta för mycket är lätt, att äta för lite är också lätt.
Tricket är att äta lite för lite energi sett över ett dygn men att se till att fylla på så att jag orkar träna.
Madde hjälper mig med detta. Hon har verkligen skrivit ett bra kostuplägg som funkar.
Vi anpassar då och då beroende på vilket pass jag tränar. Ibland behöver jag mer mat innan eller efter passet.

Jag jobbar ju också med att lära min kropp att använda fett som energi.
Jag äter lite kolhydrater innan träning (för fettförbränningen) men det måste finnas i musklerna så jag äter kolhydraterna efter också.
Jag märkte första veckan att efter 40-50 min blev jag supertrött och orkade inte mycket att springa.
Förra veckan var lite bättre och orkade mina pass på 80-100 minuter. Så det betyder det går åt rätt håll.
Resultat efter två veckor är: -1,700 kg. Jag är nöjd.
Just nu passar ganska  bra kostuplägget pga jag inte tränar ultra långpass.
Jag kommer att äta mer när jag börjar att träna mer självklart!
Kroppen ska vara några kilo lättare för att springa bättre!

På schemat idag: vila 🙂
PS. Glöm inte att ta del av Maddes erbjudande som gäller hela mars!

20130311-185341.jpg

Frukost: yoghurt, blåbär och hallon + cashewnötter

20130311-185324.jpg

Lunch: Nötfärs, champinjoner, broccoli och mini majs

20130311-185331.jpg

Mellanmål: avokado och räkor

5 tankar på “Omöjlig ekvation?

      • Ja det gör jag. Målet är 1500 kcal per dag men vissa dagar kan jag inte låta bli naturgodis och då blir det lite mer 😛 Min situation är rätt lik din, behöver gå ner i vikt och samtidigt satsar på ultra. Går tyvärr sisådär än så länge och har inte gått ner något men har iofs bara haft fokus på viktnedgång i ca 2 veckor så hoppas det ska ge sig långsiktigt.
        Kram

    • Jag har alltid något med mig när det är fikadags. Någonting gott. T.ex: keso med valnötter, kesella med bär… eller ett äpple och kaffe.
      Så länge du har något att äta med dig går det lättare att undvika fikabrödet!
      🙂

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.