När det gör ont

(bild från internet)

(Bild från internet)

I morse var jag hos sjukgymnasten och fick veta att jag har överbelastad låret.
Det verkar som när jag springer och det gör ont i hälsenan ändrar jag mitt löpsteg som påverkar baksida låret också.
Jag har haft ont i baksida låret i några dagar nu.
Efter helgens km blev det inte bättre.
Jag blir ledsen.Som löpare vill man inte höra tråkiga nyheter.
Coach Andreas har peppat mig och sa att vi har fixat värre saker än det här.
Han kommer att hjälpa mig för att bli bra snabb igen. Bästa coachen som alltid finns där!
Jag behöver bara bestämma mig att få bukt med detta en gång för alla.
Andreas tycker att just nu är det viktigaste att få bort inflammationen i hälsenan, den vill jag INTE ha där.
Så länge det finns en obalans kommer jag att få reaktioner på det och eftersom jag springer så mycket så blir reaktionerna ganska stora.

Jag ska rehaba allt jag kan och stretcha, framförallt framsida och baksida lår, rumpa, höftböjare och speciellt vader och hälsena.
Jag ska ta en kur på tablett i 7 dagar samt smörja och köra tåhävningarna!

F*n!
Men snart är jag bra igen!

Ja… idag är jag ledsen. Man kan inte alltid ha en bra dag. Idag är det mindre bra.

20130130-150207.jpg

2 responses

  1. Vad tråkigt! Efter att jag skadade min baksida precis innan jul (vid skidåkning) har jag läst en del och förstått att det är en av de vanligaste löpar- och fotbollsspelarskadorna. Hoppas du fick bra styrkeövningar att göra också, för att undvika återfall!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s