Det finns hopp

Igår var jag i Stockholm för att träffa David Felhendler på Acces Rehab. Jag var där i god tid så jag även hann att fika innan dess med finaste Annie. Hon hade också varit hos David.
Det var så trevligt som vanligt. Vi snackade mycket om våra nästa äventyr: AXA Fjällmarathon.
Jag vet inte om hon skrämde mig mer eller om hon peppade mig mer, hi hi🙂
Så roligt att prata loss om löpningen, loppet och hur ska vi ladda när vi ses i fjällen igen. För att vi ska förstås ladda med bra mat där! Vi ska ses dagar innan loppet!

Sedan vidare till Acces Rehab.

David kollade igen genom mitt problem och han sa glatt att det hade blivit mycket bättre sedan förra veckan. Så jag får öka distansen successivt och känna efter.
Vi får se hur det känns till starten. Men jag är inställd på att det kommer gå bra. Jag ska starta och göra allt jag kan för att ha det roligt och ha en superupplevelse i fjällen.
David tror att det kan göra ont… efter ett par timmar.
Men jag tänker så här: det kommer att göra ont ändå!
Oavsett om jag springer tre, fyra eller mer timmar hi hi
Så nu med Coach Andreas hjälp är det bara fokus på att bli bättre och starkare inför loppet.

Efter jag hade varit hos David träffade jag Sirpa på Acces Rehab gymmet. Vi tränade en timme tillsammans och vi gick genom ett program hon gjorde till mig som jag kan jobba med själv hemma. Det är efter Davids ordination och det är ett styrkeprogram med fokus på bål, höft och rumpa.
Det är mina svaga delar i kroppen och som löpare behöver jag jobba stenhårt på dessa. Om jag blir stark här kan jag undvika att få löparknä igen.
Jag hade berättat för David hur mycket jag hade styrketränat under året men han sa det var bra om någon kunde se om jag gör mina övningar rätt. Det är ganska möjligt att jag kör fel och hjärnan lär sig att göra fel.

Vi körde olika övningar bl.a balansövning, utfallssteg, höftlyft, sidoplanka, vanlig planka mm

Bild: Balansövning. Stå på ett ben på Bosuboll

På programmet finns övningar som jag kan köra 2-3 gånger per vecka och även om de ser enkla ut de är superbra.
Så efter det här tiden med Sirpa känns det som jag har lärt mig på nytt allt. Jag tror de kommer att hjälpa mig mycket!
Här är ett exempel på vad vi gjorde:
Russian twist med viktskiva i händerna

1.

2.

3.

Efter träningen åkte jag till stan för att äta en superlunch!! Mums!

Den här gången hann jag inte med mycket mer. Det var dags för mig för att åka hem igen.
Glad och nöjd med dagen i huvudstaden.

20120731-234815.jpg

2 responses

  1. Pingback: Planer för hösten | Jag vill vara snygg ….och smal!

Kommentera

