Laddardagar inför Tjejmarathon

Snart om tre dagar går världens första Tjejmarathon för välgörenhet av stapeln. Jag och 53 tjejer till kommer att starta kl 9:30  vidRoslagsbro IP.

Bild lånad från Annies blogg

Hur har veckan gått?

Det har varit en lugn vecka för min del.
Jag har vilat måndag och tisdag, dels för att jag har inte hunnit och dels för att jag vill att kroppen återhämtar sig så mycket som möjligt efter maran den 2 juni.

Laddar mentalt
Men jag har jobbat mentalt.  Laddar m massa positiva tankar!
Jag ser mig där med alla tjejer och jag ser hur vi kämpar och hjälper varandra!

Bild lånad från Annies blogg. Banan på Tjejmarathon

Fysiskt träning
Idag ska jag köra lite  fartlek. Testa benen är bra. För att hittills har det känt som mina ben är fortfarande trötta.
Allt ser ut som det kommer att bli en toppen helg. Det finns så många saker att fokusera innan ett lopp!
Det som jag är jätteorolig är om det är så tekniskt terräng!
Coachen
sa att jag skall  kolla var jag sätter fötterna så att jag inte snubblar. Kan vara lätt när man sprungit några mil och är lite trött.
Oh! Jag som är en asfaltnörd! Hur ska det gå?
Jag springer också i skogen men jag  brukar hålla mig till grusvägar och  stigar mest hela tiden. Det är där jag njuter!
När man inte behöver tänka om annat en fokusera på vad jag har framför mig så att jag inte trampa snett eller snubblar om man tappar koncentrationen.
Men det kommer att gå bra!

Bild lånad från Carinas blogg. Så här är sista milen: trixigt parti med mycket klippor och en fin hav!

Packlista
Jag har skrivit en packlista och listan är lång!
Jag bara hoppas att packa smart och inte packa för mycket saker i min löparrygga! Jag kommer inte orka bära massa saker i onödan!
Har du något förslag av viktiga saker jag måste ha? (Så jag inte glömmer dem!)

Kolhydratladdning
Ingen särskilt. Jag äter som vanlig på en vecka innan ett lopp. Från och  med imorgon torsdag kommer jag att öka intaget. Inget överdriven men mer mat.
Madde och Annie har fixat så vi kommer att få så mycket gott på alla vätskestationer på loppet. Så bra! Vi behöver inte oroa oss för den delen!

Sömn
Svårt svårt! Jag är så dålig för att komma i god tid till sängen. Men det känns som jag har sovit lite mer än vanligt i alla fall!
Sömnen är rätt så viktig!
Jag jobbar på den.


Bild lånad från Tjejmarathons hemsida. Så här fin är det där vi ska springa🙂

Oj vad jag längtar! Snart, snart om bara tre dagar!

3 responses

  1. På min lista står typ
    Resorb, energidryck (pulver)
    Kexchoklad och smörgåsar
    Extra strumpor
    Vindjacka
    Ev nån extra tröja beroende på hur säker väderprognosen verkar bli
    Plåster, tejp! Får skavsår löjligt lätt!
    Toapapper
    Banbeskrivningen
    Mobilen och garmin

    Jag packar i ryggan med vätskeblåsa. I blåsan har jag bara vatten och så har jg en liten flaska med resorb/sportdryck.

    På mig planerar jag 3/4 tights, terrängskor, keps, på mellandelen är det mer osäkert. Men det lutar åt kortärmat eller linne. Jag är så rädd att frysa och klär mig alltid för varmt!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s