D-vitamin: sol?

När jag var i Portugal fick jag en stor dos D-vitamin. Det var soligt varje dag och dessutom fick en fin färg i huden🙂
Men nu börjar jag att sakna solen igen.
Men Holistic (som har bästa produkter) hjälper mig att få in mig vad jag behöver.
Här om vecka fick jag ett paket med massa produkter.
Bl.a Kokosolja som jag älskar och använder varje gång jag ska steka något eller i maten för att förstärka smaken.

Jag tar också Holistic D-vitamin tabletter! Under vinterhalvåret kan vi överhuvudtaget inte bilda något D-vitamin i huden. Men jag som är mörkare än de flesta i Norden behöver jag ännu mer D-vitamin.

Jag fick också Mineraldroppar mot sötsugen!! Och jag tar alltid Omega-3.
Vad brukar du ta för kosttillskott?

3 responses

  1. Enligt en kompis som är näringsterapeut kan vi i Sverige vara bilda tillräckligt med D-vitamin omkring midsommar, för annars står solen för lågt på himlen. Så D-vitamin tar jag också… och omega-3🙂 I övrigt varierar det lite. Generellt tror jag mer på att tillföra just det man behöver än att ta en multivitamin om dagen.

Kommentera

