Sista inlägget!


Bild från internet

Det är sista inlägget om 6-timmars i Karlstad. Jag lovar😉
Det här inlägget är mest så jag inte glömmer sedan när jag vill komma ihåg de viktiga delarna av loppet. (Ha ha som om jag kunde glömma loppet!!)
Jag har analyserat loppet, step by step, timme efter timme och har kommit fram till några slutsatser: Jag är en Ultralöpare eller? Jag har lite svårt att säga det.

Notes to myself:

  1. Det funkar bra att ha en plan.
  2. De första två timmar gick de bra och det kändes som allt var under kontroll.
  3. Längtade efter att tredje timmen var slut. Här började jag att ha ont i baksidan av låret.
  4. Byte skor efter tre timmar.
  5. Fick 2 minuters massage som hjälpte absolut ingenting. Massören var inte bra. Slöseri med tiden.
  6. Mellan 3-4 timmar var det tufft. Jag hade ont i låret och benen var tunga. Jag ville gråta.
  7. Mellan 4-5 timmar jobbade jag mentalt på att fokusera på att springa bara 3 km i taget. Glömde ta fram musiken, det hade säkert hjälpt.
  8. Jag drack bara Perpetuem under hela loppet. Det funkade. Jag kände jag hade energi men jag kanske borde hade ätit någonting mer. Blev nyfiken om vad hade hänt om jag  hade fått lite socker i kroppen?
  9. Blev less på Perpetuemsmaken efter 5 timmar. Den sista halvtimmen drack jag ingenting. Orkade inte.
  10. Att gå då och då funkade också bra. Det var någonting jag såg fram emot att göra. Det var som en liten belöning.
  11. Började att frysa efter 3 och 1/2 timmar.
  12. Jag vill gärna testa att behålla lite högre tempo när det börjar att bli tufft.
  13. Glad att har ökat de sista 15 minuterna trots jag inte trodde  jag hade kraft kvar.
  14. Efter loppet hade jag mycket ont i baksidan av låret, i tårna och på överst på sidan av magen.
  15. Blev vrålhungrig efter 3-4 timmar. Hungrig hela tiden.
  16. Tänkte aldrig att ge upp.
  17. Glädjen blev större och större.
  18. Träna ännu  mer långpass så jag kan vänja mig att hålla igång längre perioder.
  19. Träna för att bli starkare. Mycket bålträning!

Status efter tre dagar:

  • Idag på fjärde dagen efter loppet är jag återställd. Jag är pigg och är jättelöpsugen!
  • Jag har bara 2 naglar som kommer att bli blå.
  • Baksidan av högra låret är lite stel men mycket mindre ont. På väg att bli bra!
  • Jag kan kontrollera hungern nu. Eller gör jag inte?🙂
  • Jag sov 8 timmar i natt! Känner mig pigg.
  • Vill börja att träna igen.
  • Börja att drömma om att springa ett ännu längre lopp.
  • Jag hade både kompressionsstrumpor och kompressionstights på mig mer än 24 timmar.

6 responses

  1. Härlig läsning! Starkt jobbat! Bra att du har listat allt så att du kan gå tillbaka till det inför nästa lopp. Det är enkelt att glömma de små detaljerna som kan va avgörande.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s