Viktrapport – 33 dagar utmaning


Idag: (16/33 dagar)
Här kommer min rapport för de senaste 16 dagar. Det går sakta men neråt.

Jag ska skynda mig långsamt. Det är perfekt om jag kan gå ner ett halvt  kilo per vecka.

Start: 2 januari 2012

Datum:9 januari- 2012 (8/33 dagar)
Status : -0.600 kg
-/+totalt: -0.600 kg

Idag var det så här:
Datum: 16-jan-2011 (16/33 dagar)
Status: -1.000 kg
+/- Totalt: -1.600  kg

För att lyckas behöver jag ha koll på hur mycket jag äter. Mitt största problem är mängden. När jag springer blir jag automatisk mer hungrig och då vill jag äta mer. Det är lite störsamt att folk runt mig brukar säga: men du som tränar så mycket kan äta vad du vill! Det är inte sant. Åtminstone passar det inte mig. Även om jag tränar mycket och ibland kan bränna upp till 2000kcal på ett långpass måste jag ha stenkoll på vad jag äter. Det är bara så.
Nu har jag ändrat lite min kost. Jag äter mycket mer proteiner och har sänkt en del procent av kolhydrater. Jag äter fortfarande dem men i mindre mängd. För mig är det viktigt för att orka träna. I helgen hade jag en tuff helg. Jag tränade 23.5 km i lördags och 10 km i söndags. Jag var själv lite överraskad om hur bra jag orkade. Jag kanske kunde hade ätit lite mer i lördags. Nästa helg ska jag ladda med lite mer mat för att orka bättre. Men annars gick det bra.
Vad jag behöver göra är att hålla mig inom 1300-1400 kcal/ dag. Jag vet att det låter lite men jag har märkt att då går jag ner i vikt och just behöver jag det. Jag har mycket energi och mår bra.
Att få träna är allt för mig. Även om jag äter mindre kcal orkar jag ändå. Jag har inte sänkt mängden på min träning. Jag har en tävling om 21 dagar  ju! Jag börjar att känna mig stark igen… träningen går bättre och bättre. Jag hoppas jag är där jag var innan sommar snart igen.
Ni får heja på mig! Jag vill lyckas den  här gången…
Jag vill känna mig lättare i kroppen och snygg också 😉

3 responses

  1. Svinbra start i alla fall! Jag har liknande siffror så jag är nöjd. Jag började löpträna när jag levde på soppor à 500 kcal/dag så visst kan man gå ner rejält i kcal och ändå orka träna. Jag behöver också tänka på kosten för att gå ner i vikt, enbart träning räcker inte. Jag försöker minska portionerna och äta lite oftare. Det känns bra hittills 🙂

    Kram, Pernilla be

  2. Pingback: Att banta eller inte banta? | Jag vill vara snygg ….och smal!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s