Vad jag tjatar…

Viktutmaning på 39 dagar

I tisdags läste jag ett inlägg hos Anna Malmborg i sin blogg att hon hade börjat med en hälsoresa på 50 dagar.
Jag tänkte köra en likadan utmaning här på bloggen men mer relaterad med vikt. Jag har inga problem med att träna. Mitt problem är vad jag äter!
Jag gillar inte längre att skriva om vikt, bantning och så vidare på bloggen. Men den här gången kommer jag att göra det för att pressa mig själv. (Ja!! igen!!! Vad jag tjatar…)
Jag har gått upp några kilo sedan jag skadade mig i foten i somras och kunde inte träna så mycket som jag brukar. Men nu är det slut med det och jag ska vara lättare i kroppen.
Nu kan jag träna igen som vanligt och Andreas har skrivit ett superbra program till mig.
Mitt närmaste mål är den 4 februari: 6-timmars i Karlstad. Det är 39 (38 idag) dagar dit och jag ska gå ner några kilo i vikt. För år 2012 ska jag bli stark och jag ska bli ultra 😉
Jag tänker redovisa lite oftare hur det går här på bloggen. Hoppas ni vill också läsa om det! Jag behöver pepp men framför allt vill jag kompromissa mig här 😉 Men bloggen handlar inte bara om det viktumaningen! Det vet ni!
Igår var dag nr.1 och det gick bra. Jag åt bra och tränade två träningspass.
Jag tänker hålla mig mellan 1400-1600 kcal/dag och köra ISO-metoden som jag vet det funkar för mig och jag orkar att träna.
Idag är dag nr.2 och det har gått bra idag med! 😀

Nu kör jag! Mot nya mål!

5 responses

  1. Om du bara bestämmer dig är jag övertygade om att det kommer att gå jättebra för dig! Jag håller tummarna. Själv har jag inga problem med att gå ner i vikt. Mitt problem är snarare att inte gå ner mer..

  2. Pingback: Tempolöpning | Jag vill vara snygg ….och smal!

  3. Pingback: Om vikt och så | Jag vill vara snygg ….och smal!

Kommentera

