CW-X Insulator kompressionstights

Idag testade mina nya CW-X kompressionstights. Jag beställde dem för att jag ville ha ett par som var både kompressions och kunde använda när det är kallt.

Jag hade läst på Ultrazebban blogg om det här märke och jag var nästan säkert de skulle vara bra.
CW-X är tights som är utformade för att ge ett specifikt tryck över olika muskler, samt stöd för t ex knäna.
De är utformade på ett sinnrikt sätt för att ge bättre hållning och mer skjut i steget, men även för att ge stadga och support.
Dessutom är dem supersnygga! Och man ser snygg ut 😉
Jag sprang bara 9km och det var +4 grader så jag hoppas de kommer att funka bra även med många minus grader. Men mitt mål är använda de under mina långpass på vinter utan att behöva ha långkalsong som jag brukar annars ha.
Modellen heter CW-X Womens Insulator Expert Tights. Det betyder: Insulator – vid kallare väder!!

20111113-160627.jpg

20111113-160634.jpg

20111113-160643.jpg

20111113-160649.jpg

16 responses

    • Jag skulle ge en 5!
      Supersköna! Man känner sig verkligen skyddad! 🙂
      Nej, jag sökte inte här i Sverige faktiskt! Men jag betalade 100 £. Vad kostar dem i Addnature?
      kram och tack för besöket här! 😉
      kram

  1. Oh la la 😀
    Hade du inte ett par 2XU med? Kan du beskriva skillnaden mellan dem?

    Jag funderar på ett par 2XU men hade velat prova Salomons först. Visste inte ens om att CW-X fanns!
    Måste kolla men vill prova innan då jag inte har en aning om storlekarna, och som sagt, vill gärna höra skillnaderna.

    Beijos!

    • Jessica: Båda är bra. Men mina 2XU är vanliga (tunna) och snygga och sköna för långpass när det temperaturen är mellan +8 och +15. Men de här är varmare, de är Insulator – vid kallare väder!! Det betyder att jag kommer att springa med dem även om det är minus och inte behöva långkalsong. Och dessutom det kändes som om jag fick mer stöd och mer kompression. Snygga också!!

      På nätet finns en tabell med storlekar, beror på hur lång du är och din vikt. Det funkar! Mina passar perfekt utan att ha provat dem. Både 2XU oxh de här CW-X har tabellen.

      Jag rekommendera båda!! 🙂

      Vi ses snart babe!
      kram

      • Taaaack :-D!

        Provade ett par 2XU på Löplabbet, jag måste vara knepig i storlekarna – dessutom fick jag URUSEL hjälp i den butiken (som _inte_ var tjejbutiken i stan). Hur som helst, jag hade en storlek på sommarbyxorna och en annan på vinterbyxorna.

        Nåväl, jag hittade ”Skins” nu och slog till på ett par, vanliga – inte vinter. När det blir smällkallt har jag dem som underställ, vilket jag läste att man skulle kunna ha 2XU’s vintervariant som.

        Skins’en var inte lika dyra som 2XU, sitter de inte bra så får jag väl stå för de pengarna.
        Återkommer med rapport om mina när jag fått dem och testat dem 😀

        Herregud vi kommer att vara rena rama kunskapsbanken om kompressionsbyxor, ha ha ha!

        Och ja, vi ses snart 😀 😀 😀

  2. CW-X är suveräna, framförallt deras vintertajts! Jag har använt dem flera vintrar utan att behöva extra underställ och de har funkat perfekt. Det luriga är att få tag i dem som sagt, har själv sökt med ljus och lykta tidigare. Köpte mina första i NYC för några år sen och passade även på när jag var där i september. Ska för övrigt springa Bislett i mina korta CW-X tänkte jag, de är underbara!

Kommentera

