Du vet du är en löpare…

Jag  tycker sådana här listor är skoj och vi som är ute och springer har ju lite lustigheter för oss när man tänker efter.
Här om dagen hittade en tråd på jogg.se som många av oss kan känna igen!
Jag tyckte att det var rätt roligt så jag skriver några här.
Fyll gärna på!!!

Du vet att du är en löpare… 

  • …när du springer i ösregn och tycker det är kul.
  • …när en halvmara bara är ett vanligt träningspass.
  • …när du beskriver vägen för någon och säger saker som ”det är 5K åt det hållet”.
  • …när du kallar milen för ett ”kort pass” och folk tittar konstigt på dig.
  • …när du alltid ”tränar till nästa lopp”.
  • …när du har stenkoll på hur pass slitna dina löparskor är. Allihopa.
  • …när du säger saker som ”ska bara springa en lugn tremilare i morgon” och verkligen menar det.
  • …när du lägger mer tid på att kolla upp tänkbara löparrundor än sevärdheter då du ska resa till ett nytt ställe.
  • …när du ser siffran 4.16 och instinktivt tänker ”3-timmarstempo”.
  • …när du ser väderprognosen för i morgon och genast vet vilka lager-på-lager du ska ha på dig då.
  • …när du nästan glömt bort att det finns strumpor i bomull.
  • …när du alltid är hungrig.
  • …när du besitter kunskaper om hur man springer och samtidigt dricker ur en liten plastmugg utan att spilla.
  • …när du vet vad som menas med ”sub40”, ”sub50” osv.
  • …när du klämmer i dig pizza med kompisarna och medan de säger ”oj vad tjock jag kommer bli nu” så tänker du bara ”jippi bränsle till långpasset”.
  • …när du springer på julafton.
  • när du inser att du betraktar vårens skotest i Runners World som årets viktigaste modevisning.
  • när du betraktar tolv plusgrader och ett ihållande duggregn som ”underbart väder”
  • när det ständigt luktar svettiga löpar-dojjor i hallen!
  • när första grejen att du lägger i resväskan är löpskorna
  • när man hela tiden ser nya löparvägar vart man än går, och tänker att den backen skulle passa att köra backträning i
  • när man irriterar sig över att andra planerar och lägger aktiviteter på samma dag som exempelvis Göteborgsvarvet
  • när ens egen planering utgår från diverse löpartävlingar
  • när man fnyser åt andra som tränar i bomullsplagg
  • när män i tights är ett vanligt inslag i din vardag, som du uppskattar
  • när du springer i -12 och kraftig motvind och inte längre känner ansiktet och längtar till nästa pass
  • när du går in och kollar på löparkläder varje gång du går förbi en sportaffär. Ibland upprepade besök utan att köpa något, bara för att det är kul
  • när du har massor av träningskläder och prylar hemma, men bara vill ha fler plagg och drömmer om att en gigantisk outlet öppnar nära dig
  •  när man tycker 5 km är en sprintdistans 
  • när du till en tävling konsekvent alltid väljer den längsta distansen. Kortare distanser känns ju så ”meningslösa”
  • när datorn crashar och det du saknar mest är statistiken från din Garmin
  • när varannan tvätt är löparkläder
  • när du ser ett berg och genast undrar hur det skulle vara att springa upp till toppen
  • när du direkt efter loppet anmäler dig till nästa års lopp
  • när du under ett löppass kan få en euforisk känsla att det här är det absolut bästa som finns!
  • när längden på dina träningspass begränsas av hur mycket tid du har till förfogande -inte av hur långt du orkar springa
  • när du har en hel garderob bara för löparkläder.
  • när du springer i snön på en knaggligt upptrampad stig och tänker ”härligt, bra träning för balansmusklerna!”
  •  när månadens höjdpunkt i brevlådan inte är lönebeskedet, utan Runners World
  • när du stör dig på att väg-hatighetsskyltar, hastighetsmätare mm envisas med enheten km/h när du VET att det enda rätta och logiska är min/km.
Är jag en löpare?? 🙂

3 responses

  1. Ja jag kan ju inte säga att jag ännu skulle ha blivit så insnöad på löpning/joggning att allt på listan skulle stämma. Men en hel del nog. Som att det första jag packade då jag for på arbetsresa till USA i måndags var mina joggingkläder 🙂

  2. Pingback: Du vet att du är en löpare... » Styrketräningsprogram - Nyheter på styrketräningsprogram

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s