Äntligen

Idag fick jag uppleva den underbara känsla igen man får när man springer lite längre sträcka. Det var länge sedan jag sprang ett två timmars pass. Idag kunde jag äntligen springa ett långpass i mitt tempo. Jag fick sällskap de första 13.5 km av tre underbara tjejer. Vi sprang en härlig runda som har  många backar, vi sprang på grus,  i skogen och på asfalt. All in one!
Sedan fortsatte jag själv. Jag sprang Hälsans stig som vi har i Åtvid och som är ca 7 km.
Jag springer inte fort alls just nu. Eller jag springer långsammare än vanligt men det gör inget…. jag tävlar inte. Jag vill bara få kilometer i benen och känna att jag är på gång igen.
Den underbara känslan man får efter passet….. oh vad jag älskar det!
Vädret är perfekt att springa, man får mer luft när man andas och allt är så vackert!
Idag fick jag bekräftat att det verkligen är ett privilegium  att få springa där vi sprang…. en sjö som bakgrund, tystnaden som gör att man blir så lugn och kan njuta av allt runt omkring!

Resten av dagen spenderade vi hemma med allt som innebär en söndag: städning, tvätta kläder, storhandla i affären, mm.
Nu är det dags att sova och imorgon börjar en ny underbar vecka!

Japp, jag är på gång igen!

3 responses

Kommentera

