Världens bästa Sirpa

Allt tar slut någon gång. Och nu är det dags för oss för att gå vidare.

Bild: Stockholm Marathon 2010. Mitt första marathon med Sirpa.

Jag har tränat med världens bästa Sirpa sedan Hösten 2009.
Coach Sirpa som tränat med mig under ett och halv år. Utan Sirpas kloka råd hade jag aldrig kunnat göra så bra ifrån mig och blir den glada person som jag är idag tack vare hennes hjälp.
Men nu är det dags för oss båda att gå vidare.

Hon har börjat ett nytt liv i huvudstaden.
Jag vill ta ett nytt steg och bli ultralöpare.
Tack för dina träningstips och kostråd inför mina stora mål: tre maraton lopp.

Jag nådde mina mål:

1. Inte skada mig
2. Komma i mål alla gånger
3. Springa hela tiden och känna mig stark och starkare.
4. Nöjd med mina tider.
5. Jag har blivit uthålligare.
6. Jag älskar att springa.

Jag är nöjd och glad.
Sirpa: Det har varit en ära att träna med dig.
Jag vill tacka dig med hela mitt hjärta för den tiden vi jobbade ihop. Du har varit den bästa coach jag kunde ha!
Du hjälpte mig med träning och kost men framför allt att tro på mig själv.
Vi hade underbara stunder tillsammans. Vi har grätit och skrattat tillsammans
Tack för så stor inspiration Sirpa!

Vi ses säkert fler gånger i spåret! ( eller utanför spåret 🙂 också! )


Bild: Sotckholm Marathon 2011

3 responses

  1. Vilket fint avslut och fin sammanfattning av er tid ihop! Jag är SÅ imponerad av din målmedvetenhet och satsning på löpning och nu ultra! Inspirerande.!

  2. Tack vännen för fins inlägg och snälla ord! Det värmer i hjärtat! ja vi har haft en lång tid ihop, men många bra träningstillfällen, mycket skratt och roliga stunder! Det har varit superkul att träna dig! Du har alltid varit så positiv, målmedveten och stark! Du kommer att lyckas även framöver, det vet jag till 100%. Fortsätt bara vara du, det är bäst i världen på – att vara du! Stor kram – hörs snart ❤

Kommentera

