En snabbis

Idag gjorde jag ett snabbis besök till Stockholm.
Jag hade bokat att möta två viktiga personer idag.
Det handlade om framtiden angående min satsning för att bli ultra.
Jag träffade Sirpa. Vi åt lunch tillsammans och det var så trevligt som vanligt! Tack gumman för det!

Den andra personen jag träffade är en ultralöpare. Mer om mötet vi hade kommer så fort jag kan berätta mer 🙂

Idag är en varm dag igen: 28 grader! Härligt!
Jag köpte en Is Capuccino och det var så gott! Rekommenderas! Det köper man i 7-eleven. Mums!
Nu är jag på väg hem med många löpartankar i huvudet!

20110629-152958.jpg

20110629-153004.jpg

3 responses

  1. Generellt brukar man i Sverige säga att alla distanser som är längre än maraton, är ultradistans. Den distans man arrangerar mästerskap i är 100 km. I övrigt gäller den distans som det specifika loppet har, t ex 50 km, som SUM, 89 km, som Comrades, 44 km, som Markusloppet, 75 km, som Ursviks Ultra osv osv.

    Dessutom finns tidslopp inom ultradistans, där den kortaste är sex timmar och där mästerskap arrangeras på 24 timmar. Övriga vanliga är 48 timmars och 6 dagars.

    Man springer inte bara sakta….man tränar för att orka mycket i en lagom fart.
    Intressant eller hur?
    kram

Kommentera

