Post-marathon?

Jag känner mig lite tom. Det har hänt så mycket efter maran och det har varit svårt att landa efter det.
Jag tror det är helt normalt att känna sig  så. Man har tränat i många månader med ett mål i huvudet: maraton, maraton, maraton!

När det är klart.. Puuf! Allt är borta! Nu känns det som att det finns ingenting mer roligt att göra!
Det känns lite lugnare idag. Min familj från Mexico är borta några dagar och jag kan andas ut hi hi

Men varför känner jag mig tom? Jag har inte tränat på riktig efter maran.
Jag har joggat några pass bara för att  hålla igång men ingen riktig träning än.
Vad ska jag göra nu?
Vi har tagit en paus Sirpa och jag. Jag behöver fundera om hur vill jag fortsätta med min träning.

Jag vill gå ner i vikt några kilo och vill börja träna mer för att jag vill bli ultralöpare.
Jag ser fram emot en sommar fylld av löpning och träning! Långa långa låååånga pass i värmen, i gryningen och i solnedgången.
Jag vill springa många många kilometer under sommaren och njuta av den härliga sommar i Sverige.
Men jag  vill gärna variera min träning och prova nya träningsformer!
Jag får fundera lite till!

Men imorgon åker jag till Stockholm själv. Jag ska ha en ”Coyntha-dag” (som coachen bruka säga!;) ) och tillsammans med Magda ska vi spendera några timmar på en kurs.
Vi ska lära oss allt om Ketbells med Olga.
Det ska bli kul att göra nya grejer nu när det känns som det saknas nåt.
Det ska bli kul att träffa min hare igen 🙂

Bild: lycka!! Stockholm Marathon 2011

5 responses

  1. Hej gumman!

    Hoppas du kan finna lite inspiration till din träning. Jag beundrar sig som klarar att springa så där långa lopp. Du är verkligen duperduktig! Kanske att vi kan ses nåt i sommar? Annars får vi ta det senare. Jag börjar jobba 22 augusti, då kan vi iallafall luncha ihop!

    Kram

    • Hej Linda! Vad roligt att du hör av dig!
      Vad gullig med din kommentar… tack.
      Jag vill gärna träffa er. När kan det passa dig?
      Jag jobbar några veckor till!
      Den här vecka kan jag inte alls, har besök från Mexico och Michelle tar student. Men från nästa vecka kan jag!
      Kram

Kommentera

