BBC11- Dag 1

Nu har jag varit hemma några dagar efter en fantastiskt helg på Blogger Boot Camp i Stockholm. Det är mitt tredje år som jag åker ditt. Jag var så nära att ställa in. Som ni vet  jag har inte haft något träningssug alls sedan efter Prag.
Men jag tänkte det kanske var bra att åka ändå. Jag behövde umgås med pigga glada bloggare och kanske få tillbaka min träningsglädje.
Jag hade bestämt mig för att testa pass som jag annars inte brukar köra. Det är inspirerande med nya träningspass.
Men mitt stora mål var att köra  Nordic Military Träning med underbara MarathonMia.

Jag åkte redan på fredag och hann med lite tid bara för mig själv. Min egen dag för att göra saker bara för mig. Jag hann med en hel del. Om det berättar jag i ett annat inlägg!
Checkade in på Scandic Anglais hotell. Det var så skönt att bara titta på tv, surfa med min dator och göra ingenting!! Ha ha… jag laddade inför kommande tuffa dagar.

DAG 1

När jag kom till dörren vid Sportlife välkomnade Jane mig med ett stor leende! Det kändes varmt!

Där inne på  gymmet träffade jag de andra arrangörerna: Mela, Sofia och Terese.

De hade lagt ett lapp med namn i varsitt skåp.
Inne i skåpet fanns en jättegoodie bag!! Jag kommer att berätta om detta när jag har kollat genom allt vi fick.

Här är de fina arrangörerna:

Bild by Jane: Terese, Jane, Mela och Sofy

PASS 1

BBC – Grand Opening!
Pass: Primal Fitness/Parkour med Patric Westerlund

Det var ett annorlunda pass. Jag tror vi alla tyckte det var svårt. Patric var grym och han imponerade trots en otroligt muskulös kropp fortfarande hade enorm spänst.

Vi gjorde bla  alligatorwalk, gorillawalk, krabbgång, gorillahopp, ”streetsnurrar” och jag gjorde ett försök med att stå på huvudet. Det lyckades jag inte. Det kanske är dags att börja öva lite mer?

Bild: vad gör jag här???? hi hi

Bild: Ser ni mig? 😉
GEMENSAM AKTIVITET

Vi byte om till den röda CRAFT-tröja vi fick och vi samlades för att köra ett gemensam aktivitet.
Det blev  gruppfoto och lekar och som vanligt otroligt kul att få träffa nya härliga bekantskaper. Målet på BBC är att deltagarna ska lära känna varandra och känna sig trygga. Därför har vi varje år några teambuildingövningar.

 Bild by Jane.

PASS 2
BODYCOMBAT™ med Sofie Rhodin
Blogg: www.soffans.se

Soffan har så mycket energi och glädje så man kunde bara köra 100% på hennes pass. Bra musik och mycket mycket power!  Det var sparkar och olika boxkombinationer! Det var så roligt!
Första gången jag testar Bodycombat! Jag tror ska testa oftare nu!

Bild: Soffan in action!
Träningsendorfin kom direkt!
Vilket kick!!

Bild:  jag in action! 😉

LUNCH
Nu var vi hungriga och det var dags att äta. Vi fick mat från en nytt koncept som ICA har börjat i två butiker i centrala Stockholm. Det heter ICA TO GO  bestående av hälsosamma snabba rätter.
Vi ficka välja mellan kycklingsallad, räksallad eller vegsallad. Med apelsin juice, ekologiska godis och en frukt.

Bild by Jane.

TÄVLING
Direkt efter lunchen hade vi en tävling  i form av armhävnings-, jägarvila-, dips- och plankanmästerskap.
Jag tävlade på jägarvila och det gick inte så bra här men på planka  kunde stå 3:23 minuter! Wow!

Det var bra gjort men tyvärr vann inte jag. Tjejen som vann  lyckades stå i planka över 8 minuter!!! Imponerande!

Det var roligt, alla hejade och det blev en till  inspirerande och rolig aktivitet.

PASS 3
Pass: Tribal House med Åsa Fornander
Blogg: www.asafornander.com

Bild by Jane: fina Åsa in action! 

Det här var ett dans pass. Ett nytt pass för mig igen. Det var så roligt att testa nya träningsformer med så duktiga instruktörer.
Åsa är en söt tjej med så mycket energi och med en bra pedagogiskt-sätt att instruera sitt pass.
Jag kände att även jag kunde ”dansa” House… hi hi

Bild by Jane: jag dansade House! yei!

PASS 4
Pass: BBC-passet
Militärträning med  Mia Thomsen
Blogg:  http://bloggaromtraning.se/marathonmia/

Vi startade med uppvärmning och fick en uppgift som vi inte fixade. Vi fick straff för det.
fick göra 10 armhävningar där på gatan framför alla som gick förbi och tittade på oss ca 25 tjejer!! ha ha
Uppvärmningen fortsatte med övningar två-och-två, toucha axel, knä och huvud, knäbrottning och få-motståndaren-ur-balans… när skulle uppvärmningen tar slut???

Bild från Mias blogg.

Okjej, nu var det dags att börja köra! (sa Mia ha ha)
Efter uppvärmningen tog styrkedelen vid, vanliga benböj.
Vi gjorde också benböj med polare på ryggen:

Bild by Jane: i bilden Mela och jag 🙂
Klätterträdet:

Bild by Jane: här är jag med Johan från Nordic Military Training

Vanlig jägarvila, och jägarvila-rygg-mot-rygg med Mia:

Bild by Jane.


Bild by Jane.


Bild by Jane.

och lite vila (vila??) i plankan också:

Bild by Jane.
På väg tillbaka till gymmet körde vi jägarmarsch!!

Bild: jag med min militärtränings coach!

Nu var dagen slut. Jag hade så mycket adrenalin i kroppen så det är inte sant. Dags att gå till hotellet.
På väg ditt köpte jag lite mat och när jag kom till rummet släppte jag totalt.
Duschade, åt och smiled. Det hade varit en fantastiskt dag.

Det kommer ett inlägg med dag 2.
Stay tuned!

5 responses

  1. Hej Coyntha! Ja, vad bra att du hittade min blogg 🙂 Så snart jag får in mina bilder i en dator ska jag maila över bilden på oss till dig! Är i Umeå nu, åkte från Stockholm i söndags. Supertrevligt att träffa dig igen. Härlig BBC-berättelse och fina bilder! Kram på dig!

  2. Pingback: Deltagande bloggar på Blogger Boot Camp 2011 « Blogger Boot Camp 2011

Kommentera

