Rosa himmel

Enligt mitt träningsprogram skulle jag pusha mig lite hårdare i 10 km. Coach Sirpa hade skrivit så här:
Core + 10km ute @6:00´ (obs försök verkligen hålla farten!)
Att vara där ute helt ensam med bara mig och min kropp är helt underbart!

Bild: Foto från långpasset i lördags.

Först körde jag ett 30min CORE på lunchen. Jag kände mig lite trött efter en dag på jobbet men jag  hade bestämt att springa lite fortare än som jag brukar springa på mina långpass. Jag gör som coachen säger hi hi Man måste våga lite mer.
Jag hade pratat med Jessica och hon inspirerade mig att leka lite. Det blev lite lekfart då och då. (tack gumman!)
Resultat är jag nöjd med. Vissa kilometer var lite jobbigare när man springer på en backe eller nåt.
Distans: 10km + 1.5 nedv.
Medeltempo: 5:54
Kcal: 880
Känsla: jag och himlen

När jag var ute och sprang var himlen otroligt vacker. Det var en blandning av rosa och orange, hur fint som helst.
Det var helt tomt på gatorna och det var knäpptyst.
Det var bara jag, naturen och den vackra himlen, men självklart glömde jag min kamera.
Ni skulle ha sett!

Tack löpning!
Jag älskar kontakten mellan mig och min själ!

3 responses

  1. Vad fint du skrivit om löpningen. Nu när våren är i antågande (hoppas jag) så är det så härligt ute. Frisk luft o härligt när solen lyser. 😛

Kommentera

