Kort långpass


Idag var en superfin dag trots all snö som kom igår.
I morse kände jag mig inte mig så pigg när jag gick upp. När man har tonåringar hemma det är inte alltid man kan sova alla timmars man önskar sig när de är ute på natten 😉
Efter en skön och avkopplande frukost med älsklingen förberedde jag mig för att köra mitt långpass.
Jag tog inte broddarna med mig. Snön har börjat att smälta på många ställen.
Jag startade.
Direkt efter 1.5 km fick jag mjölksyra i höger lår… oh nej! Vad ska jag göra?
Jag fortsatte ändå. Det borde släppa tänkte jag!
Och det gjorde det! 😀
Efter 5-6 km började att kännas bra.
Coachen hade sagt att jag skulle springa i 6.20 tempo men jag sprang lite fortare utan problem.
Pulsen var inte hög alls. Bra!
Kroppen var stark!
Dagen var underbar!
Och där var jag…. med solen i ansikten mot mina 15km.
Vilket härligt pass.

Distans: 15km
Tid:1:32 min
Kcal:1185
Medeltempo:6:11 min/km
Känsla: Starka ben och sol i ansikten 😀

Jag ser fram emot v å r e n!! Det kommer att kännas så bra utan snö och is.

Nöjd med min träningsvecka!
Imorgon är det vila.
Jag hoppas alla får en trevlig helg ❤

4 responses

  1. Att springa med solen i ansiktet är ju sååå underbart. Såfort jag blir av med mitt skrivhets nästa vecka så blir det att sätta igång med löpträningen igen, saknar!

    Ja är på uni en hel del just nu, sitter och skriver här. En fika eller lunch borde vi absolut boka in, kanske nästa vecka eller veckan efter det? Isåfall kan du berätta allt om hur det gick i Prag 😀 Kram

Kommentera

