Skeptisk: Fettförbränning?

Jag har läst på några bloggar om en dryck som heter Celcius.
De flesta påstår att det är en dryck som bränner upp till 100 kcal eller mer per burk!!!
Kan det vara sant?
Jag är skeptisk mot alla sådana hokus-pokus grejer som finns att köpa och som lovar en massa.
Jag erkänner: jag blev också nyfiken!
Jag beställde några burkar och de kom igår.


Det står att man blir pigg och alert av. Genom att den ökar din ämnesomsättning och samtidigt ger dig en energikick hjälper den dig att bränna kcal.
Jag tänker testa dem! För mig  kommer de att bli som att dricka en cola-zero eller nåt!
En burk innehåller bara  5kcal och det finns i många smaker.

Har du testat Celsius?

6 responses

  1. Jag testade dem för flera månader sedan men jag vet inte om jag blev så extremt mycket piggare eller om de brände fler kcal men de var riktigt goda så det är ett plus!

    Det känns som det är svårt att mäta om de faktiskt gör det de lovar men å andra sidan kan jag känna som gärna dricker light läsk att jag lika gärna kan ta en sådan och kanske att det hjälper min förbränning lite? 🙂

  2. Nej, jag har inte testat men det är rent nonsens att den skulle öka förbränningen. Bluffprodukt mao. Jag tror isåfall mer på effekten ifrån blommig falukorv, den som Hasse Alfredsson sjöng om en gång i tiden.

Kommentera

