Att dricka vatten

På vintern brukar jag lätt glömma bort att dricka vatten. Jag tror jag är ganska duktig ändå. Jag svettas mycket när jag tränar så jag blir törstig direkt.

Att dricka ihjäl sig genom att dricka för mycket vatten är nästan omöjligt.
Jag läste att man klarar sig ungefär 3 dagar utan vätska innan man dör 😉

Det är egentligen ganska ovanligt att folk, under normala förhållanden, drabbas av ordentlig vätskebrist. Maten vi äter innehåller dessutom en hel del vätska och vi behöver inte dricka mer än vad vi känner att vi behöver!
Är du törstig, drick vatten.
Svårare än så är det egentligen inte.

Men jag har lagt en sådan vattenkanna med apelsin. Det ser så härligt ut så det gör att jag vill dricka vatten oftare 🙂

Drycker du vatten?

5 responses

  1. Jag dricker ca. 3-5 liter om dagen beroende om jag tränar eller inte.
    Samtidigt är det viktigt att fylla på med vitaminer och mineraler så man inte dränerar kroppen med all vätska.

  2. Jajamen, 1.5-l/dag ser jag till att få i mig. Jag tillhör sorten som lätt blir uttorkad med huvudvärk som följd och hååård mage (*s*) som följd om jag slarvar med vätskan.
    (Dessutom blir passen lite lättare om jag har druckit bra med).

  3. Jag glömmer ofta att dricka 😦 Fast brukar hälla i mig några glas på morgonen för då brukar jag vara helt uttorkad. Brukar inte dricka under mina träningspass heller, blir inte törstig. x) Får nog ta och bli bättre på det 😀

Kommentera

