Viktutmaning

Mars blir en viktutmaning.

När Magda var här kom vi på en ny utmaning.
Vi båda ska springa Prag Halvmara den 2 april. Det betyder att det är exakt fyra veckor till dess.
Vi kommer att försöka gå ner ett halvt kilo per vecka.
Vi kommer att rapportera här på bloggen varje söndag.

Vi har tre söndagar på oss för att rapportera och den fjärde veckan kommer vi att rapportera innan vi åker till Prag.

Hur tänker jag göra?

Det enda sätt som fungerar för mig är att skriva upp allt jag äter så jag kan ha koll på hur jag fördelar proteiner, fett och kolhydrater. Jag använder Hälsovakten som hjälpmedel och det funkar bra.

Hälsovakten kan jag också lägga in min träning. Bra för att ha ännu mer koll på både min kost och min träning.

Även om jag tror att jag äter bra och nyttigt är det så lätt att äta för mycket. Speciellt när jag löptränar och jag blir mer hungrig. Så det är därför jag måste mäta och väga allt jag äter och skriva ner det.

I övrigt är det inga konstigheter eller mirakeldieter som gäller utan jag kör på mitt sätt: ISO-kost och träning.

Mitt stora mål är Stockholm Marathon men först ska jag springa i Prag och jag vill väga 1-2 kilo mindre. Jag märker en stor skillnad på min löpning när jag väger mindre.

Målet är att innan Stockholm Marathon väga max 69.9kg 🙂

Är det någon mer som vill hänga med?

7 responses

  1. Låter som en fantastiskt idé, jag hade ju ingen lycka med rivstarten, men kanske med denna utmaning. 🙂 Bor dock på hotell denna vecka och är dessutom förkyld så det blir svårt med träningen, men man får göra det bästa man kan 🙂

  2. Bra idé! Det är lättare när man är fler eftersom man då kan stötta varann samtidigt som man tävlar lite 😉 Jag ska ju inte springa i Prag men jag är gärna med!

Kommentera

