Långpass med fint besök

Igår kom Magda från Stockholm för att springa ett långpass i Åtvidabergsområdet.
Vi laddade med lite mat innan vi gick ut och började springa.
Dagen var perfekt!
Temperaturen var 2 plusgrader och en sol som sken!
Det var svårt att veta om jag  borde springa med broddar eller inte. Jag började med mina Yaxtraz på.
Vi sprang samma sträcka jag sprang förra vecka och jag kunde se hur mycket snö har försvunnit. Bra 🙂
Vi fick en riktig vårkänsla igår!
Magda fick en rejäl sightseeing tour på Åtvidaberg.

Vi hann att prata om allt möjligt.
Vi hade våra ryggsäckar för att dricka när vi behövde det.

Första paus var när vi träffade Göran vid Adelsnäs slottet.
Han passade på och fotograferade oss vid Orangeriet.

Vi kollade inte så ofta på klockan utan vi bara sprang och njöt av passet och sällskapet.
Tiden gick ganska fort. Men jag måste säga att det inte var min löpardag igår.
Benen var stela från början och jag trodde det skulle släpa efter några kilometer som det brukar hända.
Men det blev aldrig.

När vi hade sprungit 18km stannade vi för att äta några nötter och russin.
Vi hade bestämt oss för  att springa 25km. Det var inte så många kvar nu.
Det var många ställe som vi sprang på barmark och vårkänsla blev starkare och starkare.
Men tyvärr ibland  var det inte särskilt behagligt  att springa. Vi kämpade ganska så bra!

Bild: Inte så mycket snö kvar!

Nu var vi nästan klara… det var bara 1km till. Mina ben var tunga och trötta men annars mådde jag så bra!
Klart!
Distans: 25.500 km
Tid: 2:53min
Kcal: 1935
Känsla: Glädje att springa med Magda och vårkänsla förstås!
Analys: Vi sprang 10.5 km under 6:30min/km, 12km under 7min/km och 3km under 7:30km.

Tack Magda!
Det var roligt att springa tillsammans!

Älsklingen lagade en supermiddag! ❤
Vi åt och pratade till klockan blev mycket!
Idag är det vilodag. Det finns mycket sport att kolla på tv!

Har du haft en bra helg?

5 responses

Kommentera

