Träning med min coach

Idag var det dags att träffa min coach. Jag åkte till Sirpas och Davids klinik!

Vi tränade tillsammans. Jag var lite nervös… eller kanske lite rädd?? hi hi
Varje gång vi tränar tillsammans får jag pressa mig mer än vanligt!
Men det är roligt! Vi joggade några kilometer för att värma upp.
Sedan körde vi löpskolan. Det gillar jag. Alltid bra med tips om hur kan jag förbättra mina steg.
Efter det var det dags för att köra några backintervaller.
Backe 6 x 60 sek.
De var lite jobbiga och pulsen gick upp ganska direkt. Sirpa rättade mina löpsteg och det var mest fokus på tekniken!
När vi var klara med intervallerna körde vi direkt.
Vi sprang 3km i tröskel tempo.
Jag kollade inte på mina tider utan jag försökte bara följa Sirpa. Hon hade koll på km och tiden. Jag bara kollade på min puls!!
Första kilometer gick ganska okej. Andra kilometer började att bli svårt. Pulsen var hög och vi sprang några små backar så det gjorde att jag blev trött.
Nu var det bara en km kvar! Bara och bara…. det kändes som vi hade sprungit en mil! 😉
Sirpa peppade mig och pressade  så att  jag inte sänkte farten men framför allt att jag inte tappade hållning och löpsteget!
Pulsen var riktigt hög och det kändes hur det var svårt att andas. Så!
Nu var vi klara! Vi sprang 3km ute på snön och is upp och ner på gatorna!
km1: 5.47
km2:5. 23
km3:5.37
Totalt: 8km.

Så bra pass! Man kan mer än vad man tror!
Tack coach! Det var otroligt givande att  ha sprungit med dig idag! ❤

PS Hon vägde mig också. Men det är ingenting att skryta!! FY……på mig! 😦
Jag har gått upp…. nåt!
Men nu är jag laddad och det kommer att gå bra!! Jag ska gå ner de kilo som är kvar!
Det vet jag!

Prag.. here I come! 🙂

4 responses

  1. Det är kanske vätska du samlat på dig. Du tränar ju så mycket . Hoppas jag fattade kommentaren om vikten rätt, att du hade gått upp.

Kommentera

