Ett dubbelpass


I måndags glömde jag mina nycklar hemma. Jag kunde inte öppna mitt skåp och där ligger min träningsväska.
Det blev ingen träning då.
Det var därför jag var tvungen att köra två pass igår.
Pass 1:
ST Ben+bål
Jag ökade 10kg och det kändes i benen. Jag kör 100k på benpress!
Och jag ökade också på ben baks till 50kilo.
Sedan gjorde jag  4 olika bålövningar.

Pass 2:
L8km  på löpbandet  (snabbtempo). Jag borde hade sprungit ute men jag passade på när jag ändå var på gymmet. Det var därför jag försökte pressa mig lite mer och springa fortare än vad jag gör ute. Hoppas coachen tycker det var bra 😉
km1: 6:42 min/km
km2: 5:39 min/km
km3: 5:11 min/km
km4: 5:14 min/km
km5: 5:03 min/km
km6: 5:04 min/km
km7: 5:10 min/km
km8: 5:00 min/km
Jag vet, det är lite fusk! Sådana tider har jag svårt när jag springer ute… men kul att ha lite fart i benen! 🙂

Idag har jag ganska ordentligt träningsvärk…men det är skönt! Vilken tur det är vilodag idag!

One response

  1. Det är lustigt det där, för mig är det helt tvärtom! Ska jag springa i samma tempo som jag gör ute på löpbandet så får jag kämpa jättemycket och mina ben dör direkt. Men är jag ute är det inga problem!

    Så väldigt individuellt 😀

Kommentera

